اجرای طرح سلامت نوروزی و نظارت بر بازار شب عید در مراغه

اجرای طرح سلامت نوروزی و نظارت بر بازار شب عید در مراغه

مراغه - ایرنا - معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مراغه با اشاره به اجرای طرح سلامت نوروزی در این شهرستان گفت: این طرح با هدف نظارت بر بهداشت اماکن عمومی و خدماتی و نیز بازار شب عید در نقاط مختلف این شهرستان اجرا می شود.

 

احمد مجتهدی  افزود: این طرح در راستای نظارت بر عرضه و توزیع مواد غذایی در رستوران ها، غذاخوری ها و نیز واحدهای صنفی از سوی گروه های بهداشت محیط این دانشکده تا 15 فروردین سال آینده ادامه خواهد داشت.
وی ادامه داد: در این طرح، 2 گروه ثابت و سیار متشکل از کارشناسان و بازرسان بهداشت محیط معاونت بهداشتی این دانشکده در 2 نوبت صبح و عصر در قالب گشت های سیار از مراکز و اماکن عمومی، خدماتی و صنفی بازدید کرده و در صورت مشاهده هرگونه تخلف برخورد قانونی صورت می گیرد.
وی اضافه کرد: با توجه به حضور مسافران و گردشگران نوروزی در ایام تعطیلات نوروزی، نظارت های مستمر و بازرسی های بیشتری از تمامی رستوران های بین راهی، اماکن تهیه و توزیع مواد غذائی، رستوران ها، قنادی ها، بقالی ها و مراکز اقامتی در مناطق مختلف این شهرستان انجام می شود.
مجتهدی با اشاره به فعال بودن مراکز بهداشتی و درمانی در ایام تعطیلات نوروزی گفت: بر اساس مصوبه این دانشکده، داروخانه های شبانه روزری و کشیک روزانه و نیز بیمارستان ها و مراکز بهداشتی درمانی دولتی در این ایام آماده خدمات رسانی به مردم در این ایام است.
وی با تاکید بر لزوم رعایت بهداشت مواد غذایی توسط خانواده ها افزود: توصیه می شود که در ایام نوروز از اماکن دارای کارت بهداشت خرید کرده و از خرید هرگونه مواد غذائی از اماکن غیر بهداشتی و دستفروش ها خودداری شود.
وی اضافه کرد: شماره تلفن 37222626 و سامانه 190 بهداشت محیط این دانشکده آماده دریافت شکایات مردمی در خصوص عدم رعایت موازین بهداشتی در اماکن عمومی و صنفی در این شهرستان است.
به گزارش ایرنا، هم اکنون 14 مرکز بهداشت شهری در قالب مراکز جامع سلامت و 71 خانه بهداشت روستایی در شهرستان مراغه خدمات بهداشتی برای ساکنان مناطق شهری و روستایی ارائه می دهند.
وجود بیمارستان های شهید بهشتی ، امیرالمومنین و بیمارستان در حال احداث سینا با مجموع 334 تخت بیمارستانی، این شهرستان را به قطب خدمات درمانی در جنوب استان تبدیل کرده است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : دو شنبه 23 اسفند 1395برچسب:, | 9:54 | نويسنده : شهروند مراغه ای |